Jó ez az írás a keresőoptimalizálásról. Nem is igen találkoztam még ilyen tekintetben olyan bejegyzéssel, ahol a racionális alapon közelítették volna meg ezt a témát. Sajos az a jellemző, hogy a keresőoptimalizáló cégek azt igérik, hogy gazdag embert csinálnak a kisvállalkozóból 1 hét alatt azzal, hogy pl. 1 db. lényegtelen kulcszóra első lesz.
#1Atisp
(Honlap)
az alábbi időpontban
2008-09-02 15:07
Azt gondolom, azért (is) nagyon ül ez a sportos hasonlat, mert ott feketén-fehéren kiderül, hogy ki a profi. Ott senkit nem érdekel, hogy jó napja volt-e a sportolónak, hogy veszekedett-e előtte a férjével/feleségével, hogy mekkora kedve volt aznap versenyezni. Egy dolog számít: hányadik helyen ért célba. Az összes többi a reptéri kutyát sem érdekli, "bullshit", ahogy a művelt német turista mondja.
Szintén lényeges eleme az írásnak a "mindenki ért hozzá". Ilyen világban élünk, "mindenki ért mindenhez", azaz egyre nagyobb teret hódit a dilettantizmus. Ennek persze sok oka van, de a legfontosabb talán az (ami szintén említésre került), hogy igazán elmélyedni valamiben - na az kemény. Idő, energia, türelem, fájdalom, lemondás. És ezt csak kevesen vállalják be. Egyre kevesebben. Pedig az, hogy valaki mivel foglalkozik, talán másodlagos ahhoz képest, hogy mennyire mélyült el benne. Hogy a sportos hasonlatról átkössek egy filmes hasonlatra: nincs Oscar-díjas szerep. Oscar-díjas alakítás van. Bocs, ha túl hosszú voltam.
Igen, mi is ezt tapasztaljuk, hogy a sokan varázslatot csinálnak ebből a keresőoptimalizálás dologból, és mindenható csodaszerként árusítják.
Pedig ez csak egy eszköz a sok közül.
A másik nézőpont pedig az, amit Gábor ír, vagyis, hogy mindenki ért hozzá, és ezért születnek rossz megoldások, illetve ezért terjednek hamis képek, torz elképzelések a keresőoptimalizálásról és annak helyéről.
Nagyon ötletes, de az ügyfél problematikája kimaradt, pl: ha nem lehet az ügyféllel zöldágra vergődni a:
1. kulcszavak meghatározásában
2. Türelmetlen az ügyfél már 1 hónapon belül 1-10 között szeretne lenni.
3. Tartalom készítési nehézségek
és még lehetne sorolni bőven milyen extra elvárások és nehézségeket adnak a megrendelők.
A google algoritmus váltása = a sportág szabály módosításával;)
Teljesen jogos, András, az ügyfelet is tanítani kell bizony, de van olyan ügyfél, aki nem a mi ügyfelünk, ha nem lehet vele zöldágra vergődni semmilyen körülmények között.